Projekt "Say Hello to the World".


Õiekeste rühm  on osalemas rahvusvahelises projektis „Say Hello to the World“.Projekti eesmärk on võimalus õppida tundma erinevaid kultuure ja traditsioone. Projektiga ühinedes arendavad lapsed oma loovust ja omandavad omandatud teadmisi mängudes, loomingutes, tantsides, lauludes, joonistades jne.
Meie rühma lapsed hakkavad suhtlema lastega Horvaatiast, Zagrebist, lasteiast Bukovac, rühmast Kaelkirjakud. Projekt kestab pool aastat ning iga kuu kaks korda toimuvad online ülekanded, kus me saame omamavahel suhelda.
Projekti kõiki teemasid  läbides saame rahvusvahelise  tunnustuse "Tolerantne lasteaed". 
Projekti koduleheküljega saate tutvuda siin:  http://www.sayhellototheworld.eu

PROJEKTI EESMÄRGID  - "VIIS SÕRME " eesmärgid "Tolerantne lasteaed" suunas on :



1. teema - SEE OLEN MINA (pöial)
2. teema- MINA JA MINU PERE (nimetissõrm)
3.teema- MINA JA MINU LASTEAED (keskmine sõrm)
4. teema- MINA JA MINU LINN (sõrmuse sõrm)
5.teema- MINA JA MINU KODUMAA (väike sõrm)
6.teema- HÜVASTIJÄTT (peopesa)



Projekti tulemused:
    Rahvusliku teadlikkuse ja kodanikutunde kasv.
    Teadlikkus, et inimesed on erinevad, teiste vajadusi ja huvisid on vaja arvestada.
    Positiivse minapildi, eneseteadlikkuse ja –väärikuse loomine.
    Sallivuse areng, rahumeeleste lahenduste otsimine ja leidmine.
    Otsesed kontaktid teiste lasteaedadega.
    Teadlikkus erinevate maade inimestele olulistest tähtpäevadest.
    Koostöö- ja suhtlemisoskuste areng, võõrkeelte õppimine.
    Professionaalsete meeskondade koostöö.
    Ohutu arvutikasutuse õppimine.
    Innovaatilisuse, loovuse areng; info ja teadmiste kasutamine.
    Tolerantse lasteaia tiitel.


Meie uued sõbrad Horvaatiast, Zagrebist. 
 Zagreb on Horvaatia pealinn ja riigi suurim linn.

Lapsed joonistamas iseennast. Kordasime inimese kehaosi, arutlesime, mida on kaks ja miks. Vaatlesime ja arutlesime erinevustest poiste ja tüdrukute välimuses, riietuses. Vaatlesime erinevusi juuste- ja silmavärvustes. Lapsed käisid end peeglist vaatamas ja võrdlesid end sõbraga.



Kui pikk olen mina ja kui pikad on minu sõbrad. Lapsed järjestasid end pikkuse järjekorras. Mõõtsime üle rühma kõige pikema ja kõige lühema lapse.




Kõige pikem laps meie rühmas.

Kõige lühem laps meie rühmas.

We talked about feelings. Children shared thoughts with others about what makes them happy and sad. Little purple bear is part of our methodology “Free of Bullying”. Kids are happy about being outdoors, snow and raking, eating porridge, playing with Legos, singing, playing, eating, traveling with family, going to the spa, being with dad, playing with a friend. Kids are sad about when animals die, if promise is not fulfilled, grandpa died, if dad argues, if someone is envious, if someone hits, if toys are not shared, if someone does not play with me, grandmas cat died, if you cannot be with friends.

We studied our names. Wrote, counted how many letters in name, added Lego blocks according to name length. Our names are all different, some are similar, some are long and some are short.

We counted how many of us have blue eyes, brown or black hair...
Horvaatia lapsed õppisid kehaosasid.

Varsti on käes aasta oodatumad pühad, seepärast saatsime meie uutele sõpradele väikese videotervituse. Samuti proovisime õppida Horvaatia keelt ja öelda häid pühi. 






Horvaatia lapsed on joonistanud iseennast ja ootavad meie esimest otseülekannet.

31.01.2019 toimus meie esimene otseülekanne. Läbi tehniliste viperuste saime selle siiski tehtud! Horvaatia lapsed tutvustasid ennast, laulsid meile laulu Pingiviinidest, samuti tutvustasid ennast ka Horvaatia õpetajad. Meie omalt poolt tervitasime neid lauluga "Lehvita kui sõpra näed", iga laps samuti tutvustas ennast ja näitas pilti endast, mille juurde oli kirjutatud tere nii eesti kui horvaatia keeles. Näitasime oma uutele sõpradele Eesti kaarti ja samuti kus kohas meie kodulinn Tallinn asub. Oli tore esimene kohtumine!



Children were drawing our video call experience (Vedran 6 years old)

Children were drawing our video call experience (Ivan 6 years old)

Õiekesed näitamas Eesti kaarti ning kus kohas asub Tallinn.
Kaelkirjaku rühma lapsed tegemas esimest otseülekannet.

Kaelkirjaku rühma lapsed joonistamas iseennast.

Meie rühma tüdruk joonistas pildi sellest, kuidas me tegime esimest videoülekannet.



Lapsed meisterdamishoos õpetaja Rosi juhendamisel.

Nendest tulevad eesti lipu rinnamärgid.


Meie sõbrad Horvaatiast. Iga lapse juurde on kirjutatud tema nimi, nii saame neid paremini tundma õppida!
Often in the kindergarten and in the library near us we organize making crafts and fun time for our children, parents and grandparents.

The children are drawing their mum.
Õiekeste rühma lapsed joonistasid oma pere.











We learn about the world around us with different games
Kids love different activities in which they can show their creativity, agility, skill, patience...
We celebrate childrens birthdays...
The favorite place to play is our construction area in witch children create their castles, bridges, roads...
Childrens plays are often held in our kindergarten.
Kids love to play on our playground.



Jagasime oma sõpradele varakevadisi pilte meie lasteaia ümbrusest.





Kolmas videokõne meie Horvaatia sõpradega "Mina ja minu lasteaed"

Õiekeste rühma laste presentatsioon:

Laul "Tule- tule kevade"
Lasteaia paan/lauamängu näitamine ja tutvustamine.
Lapsed tutvustavad oma lemmikmänguasja.
Äraarvamismäng "Mis ma teen lasteaias?"
Joonistamismäng "Mis tuju on meil lasteaias".





Horvaatia lapsed joonistasid pilte oma lasteaiast nad näitasid ja tutvustasid neid.





MINA JA MINU LINN



Kingitus "Rinnamärk" meie sõpradele.


Plakat meie kodulinnast pakkus lastele väga suurt huvi.
We also nurture our cultural heritage, folklore and folk costumes. Children often wear folk costumes on public performances.
We make dolls from waste material and at the same time we keep the nature clean.
The dolls are finished.
We made some furniture for dolls from waste material.
Our beautiful capital city - ZAGREB.



Welcome to Zagreb!

Vaata toredat videolõiku.
Children are drawing bridges of ZAGREB.
Building bridges in the construction area.



Jagasime sõpradega Tallinna igaaastast traditsiooni "Valgus kõnnib".




Kõik meie lasteaia õpetajad said selga eesti rahvariided.

Eesti muinasjutte kuulamas.

Tähistame laste lemmik eesti rahvakalaendri tähtpäevi.

Vaatasime täna videosid Tallinnast ja Zagrebist , võrdlesime linnu. 

Vaatasime pilte, võrdlesime rahvariideid. Setu rahvariided sarnanevad horvaatia rahvariietega.

Lapsed joonistavad Eesti või Horvaatia rahvriideid vastavalt enda valikule.



VIDEOKÕNE "Mina ja minu linn"

Laulsime laulu meie kodumaast "Üks isevärki maa".
Tutvustasime meie lasteaias olevaid rahvariideid, mida me kasutame pidulikel juhtudel.
Lapsed näitasid enda joonistaud pilte Vanast Toomasest ning Pikast Hermannist.
Kõige lõpus tegime meie populaarset rahvusjooki kama.


MINA JA MINU RIIK

LAPSED JOONISTASID EESTI SÜMBOLEID: LIPP, VAPP, RAHVUSLILL, RAHVUSLIND, RAHVUSKIVI, RAHVARIIDED, RAHVUSKALA, RAHVUSLOOM, RAHVUSPUU.



KÄISIME ÕPPIMAS EESTI KOHTA NURMENUKU HARIVAS TUNNIS.
UURISIME RAAMATUID.

KUULASIME HORVAATIA HÜMNI, UURISIME LIPU VÄRVIDE JA VIIE SAKI TÄHENDUSI JA KÕIGE LÕPUKS VALMISTASIME LIPUKESED. LIPPE SAAME KASUTADA JÄRGMISEL ÜLEKANDEL.






HORVAATIA SÕPRADE SAADETUD KINGITUSE AVAMINE!

Kingituse avasime rühma igaastasel suvepiknikul koos lastevanematega.